Eindelijk is het dan zover! - Reisverslag uit Winneba, Ghana van Mariëlle Prevoo - WaarBenJij.nu Eindelijk is het dan zover! - Reisverslag uit Winneba, Ghana van Mariëlle Prevoo - WaarBenJij.nu

Eindelijk is het dan zover!

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

01 September 2006 | Ghana, Winneba

Gisteren was dan eindelijk het moment aangebroken dat ik naar Ghana ging vertrekken. Nadat ik eerst het teveel aan kilo's op het vliegveld uit mijn bagage heb gehaald kon de reis beginnen. Na de te verwachten tranen bij het afscheid eerst met het vliegtuig naar Londen. Daar wachtte ons de extra security maatregelen, waar we gelukkig zonder problemen doorheen zijn gekomen. De vlucht naar Accra was lang (6.45 uur) maar met wat kletsen, puzzelen, mp3 luisteren, film kijken en slapen heb ik de tijd om gekregen. De planning was dat we in een hotel in Accra zouden blijven. We hadden echter niet kunnen voorzien dat Nina in het vliegtuig ziek zou worden. Een arts bood ons spontaan haar hulp aan en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat we gisteravond al in de Lagoon Lodge in Winneba waren. Tijdens de rit in het busje door Accra vielen mij meteen de bizarre contrasten in deze stad op. Mooi verlichte reclameborden naast kraampjes die bijna in elkaar vallen. Een Audi showroom, terwijl alle auto's die je rond ziet rijden oud en vol deuken zijn. Heel raar! De Lodge is super. We voelden ons er meteen welkom en ik heb mijn kamer al ingericht met mijn eigen spulletjes en niet te vergeten het muskietennet. Hier houd ik het die tijd zeker goed uit! Vanmorgen na het ontbijt in het boek gelezen, waarin mijn vrienden en familie allemaal zo'n mooie en lieve dingen hebben geschreven. Ik heb met plezier gelezen, maar kon mijn tranen af en toe niet onderdrukken (hoeft ook niet...). Dank jullie wel daarvoor! Ook mijn dagboek is al goed aangevuld: alleen de verhalen van gisteren vullen al 6 pagina's!!! Vanmiddag zijn we door Winneba gelopen, waar ik me echt een bezienswaardigheid voelde. Iedereen kijkt je aan en roept naar je, maar gelukkig niet op een vervelende manier. Wat ik verder al heb leren kennen van de Ghanese cultuur is de behulpzaamheid van de mensen. Sommige zijn alleen op je geld uit en hebben je in werkelijkheid geen hulp te bieden waar je iets aan hebt, maar anderen, zoals Maria (de arts die we op het vliegveld ontmoet hebben), zijn er echt voor je zonder dat ze daar iets voor terug hoeven. Maandag beginnen we met kennismakingen op onze werkplekken. Tot die tijd genieten we van de omgeving, wennen aan het klimaat en de andere cultuur en zorgen dat we weten wat er hier verder te beleven valt. Zodra ik echt aan het werk ga, horen jullie weer van me!

Laten jullie ook wat van je horen?

Groetjes uit een warm en hartverwarmend Ghana,
Marielle (ik weet niet hoe ik op deze computer puntjes op de e zet)

  • 01 September 2006 - 17:21

    Wat Fijn Dat De Aankomst Goed Is Gegaan!!:

    Hey Marielle,

    wat fijn dat je aankomst in Ghana goed is bevallen. Het is heel iets he, de voorbereidingen, het inpakken en dan het afscheid met je familie en vrienden... Maar gelukkig ben je nu goed daar en kun je een beetje gaan wennen. Ik hoop dat de eerste kennismakingen goed verlopen en dat je snel een beetje je draai daar weet te vinden! Fijne eerste week!

    Groetjes X Lotte

  • 01 September 2006 - 17:33

    Sharon:

    Hey Mariëlle (ik weet wel hoe de puntjes op de e moeten op deze computer)

    Ik vind 't leuk dat we zo je avontuur kunnen volgen. Mij lijkt 't hartstikke spannend en ook erg eng zo ver weg. Maar wel heel stoer dat jij 't wel aandurft :)
    Mogen we je nu een echte Ghanees noemen? Of ben je daarvoor nog te kort in Ghana? ;)
    Ik wens je uiteraard ook heel veel succes en natuurlijk een hele leuke tijd. Dit zul je niet gaan vergeten!
    Ik zal je berichtjes in de gaten houden.

    X

    Sharon.

  • 01 September 2006 - 17:36

    Mary:

    Hallo Mariëlle


    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen in Ghana....Het weer was vandaag gelukkig beter.....Ik had je nog beloofd de foto´s door te sturen...Maar ik had er maar een waar jij op stond..En je stond er niet zo denderend op......Ik stuur ze toch door naar Thomas....Ik ken me echt voor stellen dat je afscheid nam met wee moed uit Vallekeberg..maar ik denk dat je voor de kerst wel weer hier bent.....Hier is niet zo veel nieuws.....Je hoort nog van me...

    Mary Roebroeck

  • 01 September 2006 - 17:42

    HAVE FUN!!!!!:

    He Marielle,

    Sjiek dat je reis goed is verlopen. Heb aan je gedacht.Daarom was ik nieuwsgierig en keek ik gelijk na deze site.Superrr.Na het afscheid as zaterdag in cafe t heukske was t toch n beetje raar. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik moest zeggen. Woorden schoten tekort. Maar bij deze wil ik nogmaals een goed verblijf in Ghana toewensen.En geniet van deze super tijd.Geloof me t vliegt om! CIAO CIAO xEllenx
    Ps:

  • 01 September 2006 - 19:31

    Denise:

    Hee Mariëlle,
    Heel veel plezier in Ghana, geniet ervan!! Ik ben benieuwd naar alle verhalen die ik hier hopelijk allemaal zal kunnen lezen.
    Groetjes, Denise (van statistiek ;))

  • 01 September 2006 - 21:26

    (tante) Clemence:

    Lieve Marielle (ik weet ook niet hoe ik puntjes moet typen),
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat ook je verblijf leuk is. Gek idee dat je nu zo ver weg bent en dat we toch een beetje met je mee kunnen leven. Werk niet te hard. Veel plezier en tot een volgende keer.
    En zoals het van zo'n ouwe tant hoort: eine dieke poen .....

  • 01 September 2006 - 21:45

    Jeu:

    Hoi Marielle,
    trots op mijn nicht en ook wat nostalgisch (jij kunt ('the sunrise of africa' zien) las ik van je reis.
    Je schrijft al geweldige dingen en dan zijn het nog maar de eerste ervaringen.
    Mooi om dit zo mee te horen en jou belevenissen te mogen delen. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar je 'werkervaringen' daar. Maar vooral ben ik blij voor je dat 'de kop eraf' is en je in goeden doen bent aangekomen.
    Mijn vingers branden om je van alles en nog wat te vragen maar ik zie dat de meeste reacties kort zijn. Dus hou ik het ook maar kort.
    Heel veel succes, plezier en geluk in de komende maanden. Veel liefs van de prevookes uit "De meulenhoek".

  • 01 September 2006 - 22:09

    Karin:

    Hoi Marielle,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen op de plaats van bestemming. Donderdag heb ik me vaak bedacht waar je op dat moment zou zijn. Alleen naar het sporten gaan, was ook een beetje raar. Iedereen vroeg of je al was vertrokken naar het verre Ghana. De oppas van Shadé had nog een kaarsje voor je opgestoken in de kerk (lief hè). Tim en René zijn net in het openluchttheater geweest en hadden het erg leuk gehad. Nu zijn ze nog aan het nagenieten in het Hoekje. Ik vind het erg leuk om je avonturen hier op deze site te lezen. Ik zal je op de hoogte houden van de gebeurtenissen hier, alleen zullen die niet zo spectaculair zijn, vergeleken met die van jou. Tot mails!
    Groetjes en liefs Karin

  • 02 September 2006 - 07:14

    Bjorn:

    Hallo daar in Ghana,
    Gelukkig dat alles goed verlopen is.Ook fijn om te horen dat je verblijf goed bevalt.Geniet van de komende 16 weken.
    Heel erg veel succes .
    .
    Prettig week-end en dikke poene Van Cas en Martijn.

    groetjes Bjorn ,Kim ,Cas en Martijn Wouters

  • 02 September 2006 - 08:00

    Petra:

    Hoi Mariëlle,

    Super dat je deze site ook hebt gemaakt! Ga zeker al je verhalen volgen. Zet je er ook veel foto's op! Poeh ben jaloers op je hoor haha ;) Super dat je 't hebt aangedurft. Veel succes en ook groetjes aan de andere logo-meiden!
    Petra

  • 02 September 2006 - 11:49

    Denise Oet Heugem:

    Ik heb van iedereen begrepen dat ze blij zijn dat je goed bent aangekomen ik ook maar ik wil niet met de zelfde tekst beginnen als die anderen. Wat fijn om al zoveel leuken dingen te horen die je in zo`n korte tijd daar al gezien hebt dan zul je de komende tijd wel een heel boek kunnen schrijven. Ik wil je ook nog op de hoogte houden van Danysha ze 6430gr en ze mag volgende week al met haar eerste fruithapjes beginnen ik zal de eerste foto meteen doorsturen. Met mij is ook alles goed mijn eerste werkdag is mij heel goed bevallen ik moest alleen huilen toen Danysha weg ging maar dat is niets vergeleken met 4 maanden. Nou meid ik heb er uit begrepen dat je je daar wel wend dus wens ik je een fijne tijd tot mailens Groetjes de familie oet Heugem en een kusje van Danysha.

  • 02 September 2006 - 12:08

    Denise Oet Heugem:

    Ik heb van iedereen begrepen dat ze blij zijn dat je goed bent aangekomen ik ook maar ik wil niet met de zelfde tekst beginnen als die anderen. Wat fijn om al zoveel leuken dingen te horen die je in zo`n korte tijd daar al gezien hebt dan zul je de komende tijd wel een heel boek kunnen schrijven. Ik wil je ook nog op de hoogte houden van Danysha ze 6430gr en ze mag volgende week al met haar eerste fruithapjes beginnen ik zal de eerste foto meteen doorsturen. Met mij is ook alles goed mijn eerste werkdag is mij heel goed bevallen ik moest alleen huilen toen Danysha weg ging maar dat is niets vergeleken met 4 maanden. Nou meid ik heb er uit begrepen dat je je daar wel wend dus wens ik je een fijne tijd tot mailens Groetjes de familie oet Heugem en een kusje van Danysha.

  • 02 September 2006 - 12:15

    Corinna Sipkema:

    Hallo Marielle,
    Fijn te lezen dat de reis voorspoedig is verlopen. De eerste indrukken zijn zo te lezen ook heel positief. Ik ga je berichten met veel belangstelling volgen.
    Veel succes gewenst voor jou en je collega's.
    Met vriendelijke groet,
    Corinna

  • 02 September 2006 - 13:36

    Chrit Damoiseaux:

    Ey Marielle,

    We zijn eigenlijk maar vage kennisen (of ja beter gezegd, verre familie ;)) maar ik vind het toch fijn te horen dat het je goed bevalt!
    Ik hoop dat je een leuke tijd tegenmoet gaat!

    Adie

    Chrit

  • 02 September 2006 - 15:13

    Lieve Knarren:

    Heeej Mariëlke!
    Je bent vertrokken!! Ward was precies een jaar geleden ook vertrokken! Als je dan echt op Schiphol staat is het inderdaad echt even slikken! Maar de tijd vliegt om en jji gaat een super tijd tegemoet! Erg leuk om je verhalen te mogen lezen! In ieder geval wacht ik op het volgende bericht en veel plezier en kijk maar goed uit met muggen etc!!! Heel veel groetjes en xxx/s Liefke!!

  • 02 September 2006 - 20:26

    Inez Stheins:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik verheug me op je spannende verhalen. Hier is alles rustig. Het enigste spannende wat hier gebeurt is het verwijderen van de speciale intratuinen. Zelf hebben wij vanaf morgen vakantie lekker een weekje voor ons. Zou er nou wat spannends gebeuren dan laat ik het je wel weten. Kus Inez

  • 02 September 2006 - 21:15

    Hanneke:

    Hoi Mariëlle!

    Tsja, verzin nog maar eens wat origineels na al die reacties.... Jorn en ik zijn erg benieuwd naar je verhalen, we hopen er veel van je te lezen!
    Het was trouwens vandaag tijdens de repetitie wel erg leeg op de eerste rij...

    Veel plezier en succes tijdens je verblijf in Ghana en keep up the good work!

    Veel liefs,
    Hanneke (en ook Jorn ;-))

  • 03 September 2006 - 09:09

    Pprevoowouters@msn.com:

    Leuk dat we al een
    bericht hebben gekregen.
    We hebben je al gemist op de repetitie,gek hè.
    Het is hier slecht weer maar voor de rest alles oké groetjes van ons allen aan jullie

  • 03 September 2006 - 09:20

    P-rosanne-@hotmail.com:

    heey marielle leuk berichtje ik heb je al heel erg gemist en ik denk vaak aan je.Hopelijk ben je weer snel terug,dan kan ik je nog eens knuffelen.Ik heb een nieuwe kamer met bureau en de muuren worden geverfd met oranje, geele en rode wolken en daarover POESJES.Het bureau is al klaar pappa zat er aan te weken en ik zat aan jou te denken.KOM WEER SNEL TERUG WANT IK MIS JE HEEL ERG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    van rosanne en vlekje en tijgertje knabbel en stampertje
    ik mis je !!!

  • 03 September 2006 - 10:34

    Suus En Jorg:

    Hey Marielle
    Goed om te horen dat de eerste indrukken al goed zijn bevallen. We zijn erg benieuwd naar je verhalen de komende maanden dus we zullen zeker je verhalen volgen op je pagina!
    heel veel plezier en succes natuurlijk met alles daar. Geniet vooral en laat alles eerst maar eens op je afkomen want het zal een hele shcok zijn, niet?
    Tot mails
    xxxxx suus en jorg (mestreech)

  • 03 September 2006 - 11:13

    Nonk Jos:

    Hoi Marielle,
    We hebben je bericht net (zondag middag) gelezen maar tante Marianne had het hele verhaal (een beetje anders) al van mam Rosalie gehoord.
    Heel fijn dat je al zo vlug de grote verschillen hebt kunnen zien. Het zal nog wel erger worden. Geweldig dat je zo'n prachtige kamer hebt gekregen. Dit is in iedergeval een mooie plek om je terug te kunnen trekken. We zullen je fan-mail blijven volgen. Dikke poen.

  • 03 September 2006 - 15:45

    Frans(je):

    Leuk hoor, wat je daar allemaal meemaakt met die ghanese cultuur enzo.Ik hoop dat je het naar je zin hebt(dat zal wel).Doe je de groeten aan al je Ghanese vriendjes. :D

    groeten,
    Frenske

  • 03 September 2006 - 20:11

    Oet Genhout:

    Hé nischeke,
    Blij te horen dat je veilig bent aangekomen.
    Geniet van alles, we horen van je!
    liefs, Maurice en Clemence
    en eine dieke knoevel van
    de kids.

  • 04 September 2006 - 09:45

    Thera:

    Hey Marielle,

    Lastig om na zoveel reacties nog een originele reactie te schrijven! Ik ben in ieder geval blij dat de vlucht goed verlopen is. Als ik dit bericht schrijf, zul je inmidels wel aan het werk zijn. IK hoop dat je een te gekke tijd zult hebben! Geniet ervan!

    Liefs,

    Thera (en Mark)

  • 04 September 2006 - 16:00

    Floor:

    Hey Marielle,
    Fijn om te horen dat jullie zo goed zijn aangekomen. Als het goed is, zit jouw eerste stagedag er ook (bijna) op. Hoe was het? Al hard aan het werk geweest. In ieder geval heel veel succes en plezier nog...
    liefs floor

  • 05 September 2006 - 18:30

    Simone:

    Hee Mariëlle :D
    Sorry voor de late reactie, maar heb eerder niet de kans gekregen om je verhaal te lezen, omdat ik zaterdag pas van vakantie terug ben gekomen..en ik wilde er natuurlijk ook niet vlug vlug overheenlezen!! Echt super om je zo te kunnen volgen in Ghana!!
    Kan me voorstellen dat het afscheid idd niet zo leuk was, maar aan de foto's te zien heb je alle belangrijke mensen toch dicht bij je in je fotohoekje ;-)!!
    Bovendien zal deze tijd echt onvergetelijk voor je worden (zeker weten:-)) dus ga er lekker van genieten!!
    Doe je best en veel succes aan de andere kant de wereld (gek idee he!!)
    Dikke kus Simone oes Boches ;-)

  • 06 September 2006 - 14:03

    Pauline / Dionne:

    ëëëëëy Mariëlle, e met de puntjes werkt hier als je alt intoetst en dan 137. probeer het maar eens.
    Leuk om van je te horen en om je verhalen te kunnen volgen. Zo te lezen heb je ook al veel reacties gehad. Dionne gebruikt nu de dubby 2 als spraak ondersteuning, deze werkt erg prettig.
    Hoe is het daar met de warmte? is die goed te verdragen?
    groetjes Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Winneba

Mariëlle

Ooit begonnen met het schrijven van reisverslagen op deze pagina toen ik stage liep in Ghana. Nu, na 8 jaar, besloten om ook tijdens mijn studieverblijf in New York het thuisfront langs deze weg op de hoogte te houden.

Actief sinds 23 Aug. 2006
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 47692

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Rochester

01 September 2014 - 02 November 2014

New York

31 Augustus 2006 - 01 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: