Het eerste weekend in Winneba - Reisverslag uit Winneba, Ghana van Mariëlle Prevoo - WaarBenJij.nu Het eerste weekend in Winneba - Reisverslag uit Winneba, Ghana van Mariëlle Prevoo - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend in Winneba

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

03 September 2006 | Ghana, Winneba

Eigenlijk had ik beloofd pas weer te schrijven als we aan het werk zijn, maar ik wil toch de ervaringen van de rest van het eerste weekend nog even met jullie allemaal delen. Allereerst bedankt voor al jullie lieve reacties! Op die manier voel ik me ondanks de afstand heel dichtbij. Hopelijk blijven jullie me zo op de hoogte houden van wat er in Nederland zoal gebeurt. Voor diegenen die bang zijn een te lange reactie te schrijven: ook lange reacties lees ik helemaal. En voor diegenen die misschien eens iets willen schrijven wat niet iedereen hoeft te lezen: jullie kunnen me ook mailen. Het liefst zou ik iedereen een persoonlijke reactie terug sturen, maar helaas is de verbinding niet zo snel. Dus blijf ik iedereen op deze manier op de hoogte houden.

Maar goed, ik zou vertellen wat ik dit weekend gedaan heb. Zaterdag zijn we in Winneba aan het strand geweest en hebben daar de vissers aan het werk gezien. Het leek wel alsof het hele dorp meehielp. Het zag er erg zwaar uit. Het strand is prachtig: palmbomen zover je kijken kunt en enorme golven. Helaas is het hier niet zo geschikt om te zonnen of te zwemmen. Daarom zijn we vandaag naar een ander strand, in Fete, geweest. Daar hebben we kunnen zonnen en zijn ook het water in kunnen gaan. Echt zwemmen ging door de golven ook hier niet. Op de weg hier naartoe zag ik ook enkele 'nederzettingen' met lemen hutten. Het beeld dat sommigen, met dank aan het programma "groeten uit de rimboe", nog steeds van Ghana hebben. Zoals jullie lezen kom je dat maar af en toe tegen en is het doorsnee straatbeeld heel anders.

We hebben nog steeds veel bekijks van de lokale bevolking, maar hier in Winneba heb ik het gevoel dat het nu al minder wordt doordat de mensen ons vaker gezien hebben. De talen die we spreken beginnen nu al door elkaar te lopen: we hebben ons eigen mixtaaltje van Engels, Duits en Nederlands. Best grappig alleen niet altijd goed te begrijpen voor anderen.
Ik ben erg benieuwd met wie we morgen allemaal kennis zullen maken en wat we te zien en te horen krijgen. Spannend!!!

Zo dat was mijn weekend in het kort. Het volgende bericht zal waarschijnlijk iets langer op zich laten wachten dan twee dagen. Hou het maar in de gaten en blijf mij ook op de hoogte houden van alles wat er bij jullie gebeurt.

Groetjes, Marielle

  • 03 September 2006 - 17:34

    Ronald:

    Hallo Mariëlle,

    Ik heb met belangstelling je ervaringen gelezen en ik weet zeker dat ik ze met belangstelling blijf volgen. Veel succes met je werk en geniet ook van de omgeving.
    Groetjes uit het regenachtige Hulsberg

  • 03 September 2006 - 18:27

    Bjorn:

    Hoi Mariëlle,
    Zo te lezen heb je een indrukwekkend en leuk week-end gehad.
    Morgen wordt het vast en zeker weer spannend en tegelijkertijd ook hartstikke leuk.
    Alweer een ervaring rijker moet je maar denken.Niet iedereen krijgt of heeft de kans om zoiets mee te maken.
    Dus geniet er maar lekker van.
    Succes morgen !!!

    Groetjes Bjorn ,Kim ,Cas en Martijn Wouters.



  • 03 September 2006 - 20:10

    Lei En Sylvia:

    Hey A.L.N.!

    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen (en al een bezienswaardigheid zijn...). We blijven je berichten met veel interesse volgen. Als iedereen de site zo blijft bezoeken zal je snel wel een eigen server nodig hebben ;-)

    Völ plezeer en tot mails,
    Leefs,
    Sylvia en Lei

  • 04 September 2006 - 07:41

    Ilona:

    He Marielle.
    Geweldig om te zien al die contrasten in een land zo vlak naast elkaar he? Wat dat betreft is Nederland maar saai.
    Veel plezier in Ghana en succes
    Groeten Ilona

  • 04 September 2006 - 11:52

    Jorn:

    Hoy Mariëlle,

    Leuk dat iedereen op deze manier je ervaringen kan volgen. Vindt het ook geweldig dat je deze kans krijgt om mee te maken. Hanneke en ik zullen zeker je verdere ervaringen blijven volgen.
    Groetjes uit Voerendaal.

    Jorn

  • 04 September 2006 - 14:45

    Brenda:

    Hey Mariëlle,

    Wat super dat het je tot nu toe allemaal zo goed bevalt. Ik hoop dat ook de stage zelf zo goed bevalt. Ik heb mijn 1e dag er ook alweer op zitten, was erg leuk. Ik hou je op de hoogte als er ontwikkelingen zijn m.b.t. de scriptie.

    Groetjes... xxxx

  • 04 September 2006 - 15:22

    Vivian:

    Heey Mar!
    Hoest daar in Ghana? Zeker errug warm! Hier in V-city gaat `t goed met mij en "the fams". Verder is `r hier in v-city een overval gepleegd...Das egt minder. Ook had `k vandaag bijna (voor de 3e keer) straf dankzij die stomme rotjuf! Dat ging zo: We zaten onder de gs al lol te maken toen de lol onder de muziekles nog grappiger werd. Later was k gewoon hard aan `t lachen en de juf vond dat een paardehinnik-lach. Ze zei "Vivian zet je naam maar op `t bord!'- Als jou naam op `t bord staat, betekent dat dat je straf hebt. Noum, ik m`n naam op `t bord gezet en nagebleven, maar niet lang, ze zag het nu door de vingers en `k moet morgen gewoon een andere lach hebben. `K ben beniewd of dat lukt.
    Noujah...Als je nog niews hebt, hoor ik `t wel eh!

    -X.X.X- Vivian -X.X.X-

  • 04 September 2006 - 15:23

    Iris:

    Hallo Mariëlle,

    Fijn dat de eerste indruk positief is, ik hoop dat je een een geweldige, gezellige tijd zal hebben.
    Veel succes !! liefs I

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Winneba

Mariëlle

Ooit begonnen met het schrijven van reisverslagen op deze pagina toen ik stage liep in Ghana. Nu, na 8 jaar, besloten om ook tijdens mijn studieverblijf in New York het thuisfront langs deze weg op de hoogte te houden.

Actief sinds 23 Aug. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 47697

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Rochester

01 September 2014 - 02 November 2014

New York

31 Augustus 2006 - 01 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: